Jste zde

Domů » Salzburger Sportwelt Amadé

Tip na túru – Eiskarlschneid

Rakouský vrchol Eiskarlschneid

Pro milovníky turistiky máme jeden tip na skvělý výlet, na vrcholek Eiskarlschneid (trasa značená červeně).
Z horského městečka Filzmoos vyjdete směrem na Hofalm. U výběru mýtného odbočíte doprava, přejdete přes most a dojdete až k poslednímu stavení. Těsně před domem odbočíte doprava a půjdete po staré cestě Sulzenalmweg nahoru po louce a lesem. Tato část cesty trvá asi jednu hodinu.

Dále se vydáte směrem na Sulzenalm, odkud se vám naskytne nádherný výhled na vrcholy Bischofsmütze a Hofpürglhütte. Sulzenalm leží ve výšce 1 600 m.n.m., v nádherné horské kotlině. Poté následuje výstup k Sulzenhalsu (1 825 m.n.m.) a potom ještě výš až na Eiskarlschneid s vrcholovým křížem (1 990 m.n.m.).

Sestup vede nejprve strmě dolů do Lammerrachu a poté dále do Rinderfeldu. Poté se jde přes Kaserboden až do Hofalmu a dále asi hodinu a čtvrt zpět do Filzmoosu.
Celá trasa trvá asi šest hodin. Výškový rozdíl mezi výchozím místem (Filzmoos) a vrcholem je 950 metrů. Výškový rozdíl při sestupu Eiskarlschneid – Hofalm je 650 metrů.